https://kentimataxalkidas.blogspot.com/

Τετάρτη 13 Απριλίου 2022

Η αρνάδα του Πάσχα.

 Καλημέρα...


το αρνάκι το έφερε ο πατέρας αρχές Γενάρη.

Θα το μεγαλώσουμε να το έχουμε για το Πάσχα..είπε.
Μικρά παιδιά η αδελφή μου κι εγώ,
δεν πονηρευτήκαμε τι θα πεί: Να το έχουμε για το Πάσχα.
Το υιοθετήσαμε κανονικά.
Αν μας άφηναν να κοιμηθούμε αγκαλιά στο μεγάλο κρεβάτι που κοιμόμασταν οι δυό μας στην κάμαρα προς την θεία Γιαννούλα,θα το κάναμε.
Ολο αγκαλιά,με το μπιμπερό στα χέρια για να τα'ι'ζουμε το'μωρό'μας,το κακομαθαίναμε ευτυχισμένες.
Μετά απο δυο μήνες,το Πάσχα ήταν αρχές Μα'ι'ου τότε,είχε γίνει μια όμορφη κι αφράτη αρνάδα.Εγω αδυνατούλι καθώς ήμουνα,έμπαινα και καβάλα πάνω στην ζεστή της ράχη.
-Φύγε απο εκεί φώναζε η κυρά Κατίνα η μάνα μας,θα το κοψομεσιάσεις το ζωντανό.
Με τούτα και με κείνα έφτασε το Μ.Σάββατο,την μέρα που όλοι οι χωριανοί,
βοηθώντας ο ενας τον άλλον,έσφαζαν τα αρνιά κι ετοίμαζαν με πολύ μεράκι το ψήσιμο των 'δώρων' τους για την Λαμπρή.
Το σόκ που πάθαμε δεν λέγεται.....ακόμη το θυμάμαι.
Ούτε μπουκιά δεν φάγαμε απο την ασπρούλα.
Μόνον τα αυγά δοκιμάσαμε........
-Η ζωή όμως είναι διαφορετική.
Το ίδιο και η καθημερινότητά της.
Ας είμαστε καλά κι ας έχουμε και κάποιες παρόμοιες αναμνήσεις.
Βλέπετε οι γονείς μας, άνθρωποι της βιοπάλης οι περισσότεροι δεν είχαν την πολυτέλεια να έχουν ευαισθησίες με αυτές τις καταστάσεις.
Ούτε να μας προφυλάξουν απο αυτές.
Γιατί για αυτούς δεν υπήρχαν άλλες σκέψεις παρα μόνο, το σωστό και καθιερωμένο για την επιβίωση της οικογένειας τους.

6 σχόλια:

  1. Χμ, προσωπικά δεν το θεωρώ και καλή εμπειρία όλο αυτό Γιούλη μου. Είχα και εγώ μια ανάλογη με ένα κουνέλι και το σοκ της ακόμα με συνοδεύει. Εντάξει, οι άνθρωποι τότε ήταν σκληροί και δεν είχαν τη σκέψη να σκεφτούν τι επιφέρουν τέτοιες εικόνες. Πολλοί δε από αυτούς το έκαναν συνειδητά για να μεταδώσουν αυτή τη σκληρότητα στα παιδιά τους.
    Όχι δεν ξεχνιούνται τέτοιες εμπειρίες καλή μου φίλη με τίποτα.
    Καλό Πάσχα καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Γιαννη.Συμφωνώ,ομως δεν μπορουσαν να εχουν ευαισθησίες οι ανθρωποι της υπαιθρου.Επρεπε να επιβιωσουν και αλλος τροπος δεν υπηρχε.Καλο Πασχα και για σενα και την οικογένεια σου.

      Διαγραφή
  2. Ναι έχω και εγώ ανάλογη εμπειρία. Του βγάλαμε και όνομα εμείς, του βάλαμε και κορδελίτσα αλλά δεν αφήσαμε να σφαχτεί. Κλαίγαμε η αδελφή μου κι εγώ γοερά και με παρακάλια μπαίναμε μπροστά μην σφαχτεί το μικρό μας. Το γλιτώσαμε αλλά δεν ξέρω τι απέγινε. Είπαν ότι μεγάλωσε και πρέπει να γυρίσει στο χώρο του στο βουνό. Μάλλον το φάγαμε άλλη ώρα. Δεν νομίζω ότι είναι σκληρότητα. Είναι η φύση των ανθρώπων της υπαίθρου που ξέρανε ότι τα ζωντανά είναι για την επιβίωση ως τροφή του ανθρώπου. Το κάθε τι έχει το ρόλο του.
    Ωραίες όμως αναμνήσεις...
    Καλές γιορτές Γιούλη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημερα Αννα μου.Εσεις,πατησατε ποδι.Τουλάχιστον δεν ειδατε το'φονικο'.
    Συμφωνώ μαζί σου.Η ύπαιθρος ζητει θυσιες και σκληροτητα για την επιβιωση.Δεν γινεται αλλιως.
    Καλο Πασχα και για σας φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. αναλογη εμπειρια κι εγω.... ειχα ενα κατσικακι,ψαρο προς το γαλαζογκρι....πιο ομορφο δεν εχω ξαναδει ως τωρα... γαλαζακι το ελεγα!ειχε και κουμπουρελακια στο λαιμουδακι του.... με στειλανε να παω να μαζεψω τις κατσικες απο ενα χωραφι ξεμακρο... δεν ξερω γιατι γυρισα σπιτι, ανεβηκα τα σκαλια τρεχατη...γυρευα το μπαμπα μου...απ τη βεραντα τον αντικρυσα να ετοιμαζεται για το χαλασμο... ουρλιαξα ενα βοηθεια που με στοιχειωνει ακομα....καλημερα γιουλη μου και χαιρομαι που ξεκινησες τουτη τη σελιδα...θα προσπαθω να σε παρακολουθω γιατι λατρευω τον τροπο γραφης σου...με το καλο λοιπον
    ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες Ράνια μου.!!
      Οσα παιδιά μεγαλώσαμε στην ύπαιθρο,
      εχουμε παρόμοιες βιοματικές εμπειρίες.Δυστυχώς.Υπήρχαν ομως και καλές κι όμορφες.

      Θα χαρώ να τα λέμε.Σε ευχαριστω.!!

      Διαγραφή

ΜΑΝΙΑΤΙΚΟ ΑΙΜΑ..

-  Έφτασα μισό αιώνα ζωής για να πάω να βρω τις ρίζες μου στη Μάνη. Κομματάκι δύσκολο μετά απο 170 χρόνια. Μερη τραχιά που σκληραίνουν τον χ...