https://kentimataxalkidas.blogspot.com/

Πέμπτη 21 Απριλίου 2022

ΔΙΚΤΑΚΤΟΡΙΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ.

 Το '67 ήμουν μικρό παιδί. Αγροτική οικογένεια ,αγώνας καθημερινός με την γη για επιβίωση, άγχος για τις καλλιέργειες, για τις καιρικές συνθήκες, φτωχοί κι αγράμματοι άνθρωποι,με σταυρό έβαζαν την υπογραφή τους, ταγμένοι να κρατήσουν ζωντανή κι ενωμένη την οικογένειά τους όπως τους είχαν μάθει οι παλιότεροι.


-Φωτογραφία αλληγορικη,απ το Παλαμήδι τ'αναπλιού(του Ναυπλίου)

Πού να καταλάβουν οι άνθρωποι τι είναι χούντα. Ισα ίσα ,χαρά μεγάλη πού τους χαρίστηκαν τα αγροτικά δάνεια .

Που μπόρεσαν να αγοράσουν κανένα κομματάκι γης να μεγαλώσει το χωράφι τους,που άφησαν στην ρούγα τα κάρα και αγόρασαν τρακτέρ, που ζωντάνεψαν, που χαμογέλασαν λιγάκι τα σκασμένα από το λιοπύρι του Θεσσαλικού κάμπου, χείλη,

Έρχονταν και οι φαντάροι από το κοντινό στρατόπεδο των Φαρσάλων και έπαιζαν ταινίες να δούμε΄,χαρά μεγάλη εμείς που μας αγαπούσε το κράτος.

Και τρέχαμε να πιάσουμε καρέκλα στο καφενείο του Ζήβα...γιατί χαμός γίνονταν απο τον κόσμο.

Τζάμπα έργο.!!! Που να δεις τι γινόταν στις εθνικές επετείους ,που έρχονταν η εξουσία, η τοπική με τους στρατιωτικούς ,ωραίες στολές..!!!!!!!

Και σπρωχνόμασταν τα παιδιά ποιο θα φτάσει πιο σιμά, ποιο κορίτσι θα ακουμπήσει κρυφά, τόσο απαλά την γούνα απο τις κυρίες τους.

Αισθανόμουν ενοχή που το έκανα...αλλά δεν βαριέσαι, ωραίο χάδι.. Και περνούσαν τα χρόνια μέσα σε μια ήρεμη και γεμάτη με τις μικροχαρές του χωριού, καθημερινότητα. Ο πατέρας αφού νύχτωνε καλα άνοιγε το τραντζίστορ και άκουγε Deutsche Welle και BBC , ζητούσε να κάνουμε ησυχία. Και ήταν πολύ σκεφτικός όταν το έκλεινε. Μια μέρα μάθαμε πως έπεσε η κυβέρνηση,πως θα έρχονταν απο την Γαλλία ο Καραμανλής.Ο πατέρας και οι άλλοι άντρες έφυγαν προς το στρατόπεδο των Φαρσάλων,να ασφαλίσουν λέει τα πυρομαχικά μην γίνει κανένα πατατράκ...

Με τούτα και με 'κείνα πέρασαν τα χρόνια ,χούντα δέν κατάλαβα.


φωτο από τα 'προικιά' μου, από μικρή στα...βάσανα.

Αργότερα εικοσάχρονη πιά έβαζα αυτί στις συζητήσεις της παρέας, κι αναλογιζόμουν τα παλιά,που δεν είχα καταλάβει τίποτα ...τόσο καλά προστατευμένα είμασταν.?

Η τόσο καλά ναρκωμένα.? Ενώ άλλοι άνθρωποι, έκαναν αγώνα για την ελευθερία και την δημοκρατία. Έδωσα τον καλύτερο μου εαυτό για τα δίκια του κόσμου. Κι έφαγα τα μούτρα μου.

Άλλο να είσαι ιδεολόγος και να αγωνίζεσαι με αγνή ψυχή γι'αυτό, άλλο να είσαι κομματόσκυλο.

Εγώ το ...κομμάτι ποτέ δεν το αγάπησα. Με το νεανικό πείσμα μου και τα πιστεύω μου ακολούθησα τον δρόμο που παίρνουν οι λιγότεροι.

Και έτσι άρχισαν τα πιο δύσκολα χρόνια. Ποτέ δεν μετάνιωσα.

Γιατί μέσα στην ζωή αυτή την γεμάτη κούραση και αγώνα έλαβα δύο δώρα.

Δύο υπέροχα παιδιά που τα διαπαιδαγώγησα κατά την γνώμη μου σωστά.

Κι αυτό είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή μου.

Κι ο αγώνας συνεχίζεται.

Τα οράματα ποτέ δεν σταματάνε όταν έχεις ψηλά το κεφάλι. Γιούλη Μαραβέλη 16/11/15.



ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ στο 2022,με ακόμη χειρότερες κατάστασεις, αλλά και πρωτόγνωρες.

21 Απριλιου σημερα...
55 χρόνια πριν..μια απο τις δικτατορίες...
:Δεν υπάρχει τίποτε πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των ανίσων.
Αριστοτέλης.

  • Sofia Margariti
    Γιουλη μου οσα παιδια τοτε ζουσαν στην Αθηνα καταλαβαιναν αρκετα!!!!!!
    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 6 χρ.
  • Maria Theodoropoulou
    οι μόνες αναμνήσεις που έχω είναι η Ντόιτσε Βελλε από την Κολωνία.....τίποτε αλλο
    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 6 χρ.
  • Λίτσα Ρητά-Κόγια
    Γιούλη μου όταν ήρθε η δικτατορία πήγαινα στο Δημοτικό και ο δάσκαλος μας μίλησε και η μόνη απορία που εκφράσαμε ήταν όταν κατέβει η φωτογραφία του Βασιλιά τι θα βάλουμε στον τοίχο...δεν καταλάβαμε τι γινόταν ....περνούσαν τα χρόνια κανείς δεν μας μιλο… 
    Δείτε περισσότερα
    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 6 χρ.
  • Giouli Maraveli
    Καλημέρα Sofia,Maria,Λίτσα.Πολλές αναμνήσεις που κακό δεν φαίρνουν στην μνήμη μας,παρά μόνο απορία.Υπήρξαν όμως και παιδιά που κουβαλάνε ακόμη επάνω τους ακόμη και σαν ενήλικες,τις πληγές εκείνης της περιόδου.
    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 6 χρ.
  • Sofia Margariti
    Ακριβώς !!!!!!!!!!!!!
    2
    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 6 χρ.
  • ματουλα τουμπακαρη
    Ακριβώς το ίδιο ένοιωσα κι εγώ ! Άν έγραφα, το ίδιο κείμενο ακριβώς θα έγραφα ! Δέν πήρα χαμπάρι τι γινόταν , δέν ήξερα τη λέξη ''ΧΟΥΝΤΑ'', δέν ήξερα ότι δέν είμασταν καλά, γιατί εμάς κανείς δέν μας ενόχλησε επί Διικτατορίας........Ζούσα στην ....ηρ… 
    Δείτε περισσότερα
    3
    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 6 χρ.
    • Giouli Maraveli
      Τελικά Ματούλα, πιστεύω πως οι γονείς μας μας προστάτευαν κατα κάποιο τρόπο.Αυτοί ήξεραν τα πάντα.
      • Μου αρέσει!
      • Απάντηση
      • 5 χρ.
    • Varelaki Voula
      εγώ που ζούσα και ζώ στην Αθήνα τα κατάλαβα από την πρώτη στιγμή. Το πάψε μη μιλάς μην βρεθούμε στην φυλακή, μην ακούς δυνατά Θοδωράκη και όλα τα μη και τα πρέπει εκείνης της εποχής δεν τα ξεχνώ
      2
      • Μου αρέσει!
      • Απάντηση
      • 5 χρ.
    Δείτε 2 ακόμη απαντήσεις
  • Giouli Maraveli
    Οπως βλέπετε φίλες μου,παρ'ολο που τα
    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 4 χρ.
  • Giouli Maraveli
    Χρονια περνάνε αυτη η μετάβαση απο την δικτατορία των όπλων στην δικτατορία της φτώχιας ειναι πολύ απογοητευτική.
    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 4 χρ.
  • Lila Loloy-Chlioura
    Δεκαέξι χρονών ήμουνα. Ο πατέρας μου, αξιωματικός αποστρατεύτηκε άρον- άρον (το χαμένο βαθμό του τον εέδωσαν στη μεταπολίτευση). Σημειωτέον ποτέ δεν είμαστε αριστεροί! Σε μέτρια επαρχιακή πόλη ζούσα, ήξερε ο ένας τον άλλον σαν την κάλπικη δεκάρα που λέ… 
    Δείτε περισσότερα
    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 4 χρ.
    • Τροποποιήθηκε
  • Lila Loloy-Chlioura
    Έχω μια απορία:΄Πόσοι από αυτούς που ήταν στον κουμάντο τα τελευταία σαράντα χρόνια, είχαν γίνει έφεδροι αξιωματικοί επί χούντας! Ο νοών νοείτω!!
    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 4 χρ.
  • Sofia Margariti
    Εύχομαι ποτε να μην ξαναζήσουμε τέτοιες εποχες.....
    2
    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 4 χρ.
  • Marika Dimaki
    ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΦΥΓΑΝΕ Η ΔΗΚΗΜΟΘ ΕΞΟ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΚΑΙ ΤΟΡΑ ΓΗΡΙΣΑΜΕ ΠΑΛΙ ΣΤΑ ΕΙΔΙΑ, ΝΑ ΥΠΟΦΕΡΗ ΤΟΣΟ Ο ΚΟΣΜΟΣ
    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 4 χρ.
  • Thanasis Manosis
    Εμείς την κατάλαβαμε από την πρώτη μέρα στη κοκινια
    2
    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 4 χρ.
  • Maria Triantafillou
    Και εγω στην κοκκινια μεγαλωσα ημουν 16 ετων οσο και αν σας φαινετε περιεργο δεν καταλαβαμε τιποτα αυτα για να λεμε τα πραγματα με το ονομα τους ειχα γειτονες που δεν τους πειραξε κανεις
    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 3 χρ.
    • Thanasis Manosis
      Maria Triantafillou και οι Γερμανοί εάν δεν τους πείραζε κάνεις δεν τον πείραζαν αυτό δεν λέει τίποτα
      • Μου αρέσει!
      • Απάντηση
      • 3 χρ.
  • Maria Triantafillou
    Εγω αναφερομαι για τα γεγονοτα που εζησα την ειρωνια σας την επιστρεφω γιατι αυτοι που πολεμησαν την χουντα σημερα ειναι στο ευροκοινοβουλιο και σε υπουργικους θωκους
    • Μου αρέσει!
    • Απάντηση
    • 3 χρ.
  • Sofia Margariti
    Ποτε ξανα να ερθουν τετοιες μερες!!!!!!!!!!!!
    • Μου αρέσει!

1 σχόλιο:

  1. Όπου και να γυρίσει το βλέμμα του κανείς στην Ελληνική γη, θα βρει το αίμα εκείνων που το πότισαν από τα μαρτύρια των νοσηρών πλιατσικαδόρων, που εμφανίστηκαν ως "πατριώτες", για να συνεχίσουν το "άξιο" έργο των προπατόρων τους, ταγματασφαλιτών και δοσίλογων της κατοχής. Γυάρος, Λέρος, Ικαρία, Ανάφη, Ωρωπός, ΕΑΤ-ΕΣΑ, Μπουμπουλίνας και τέλος Κύπρος.

    Υ.Γ. Δεν ξέρω τι εννοείς με τον όρο "κομματόσκυλο" Γιούλη μου και δεν μπορώ να τοποθετηθώ πάνω σ' αυτό. Υπήρξε όμως κόμμα που έζησε, και αυτό, για μια ακόμα φορά, στην πλάτη του όλη αυτή τη φρίκη. Όχι μεμονωμένα αλλά συντεταγμένα και επώνυμα.

    Καλή Ανάσταση φίλη μου και ποτέ πια φασισμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΜΑΝΙΑΤΙΚΟ ΑΙΜΑ..

-  Έφτασα μισό αιώνα ζωής για να πάω να βρω τις ρίζες μου στη Μάνη. Κομματάκι δύσκολο μετά απο 170 χρόνια. Μερη τραχιά που σκληραίνουν τον χ...